מרכז חדשנות דואר ישראל - קול קורא

חברת דואר ישראל מתכבדת לצאת בקול קורא, הפונה לחברות וסטארט אפים להגיש הצעות לפיילוטים בחברה, במטרה לייצר תשתית לפתרונות מתקדמים עתידיים בתחומי הליבה של החברה: סחר מקוון, לוגיסטיקה, בנק הדואר והקמעונאות.

 

דואר ישראל נמצא בצומת עשייה ובונה עצמו כפלטפורמה בתחומי הסחר, השירותים הפננסיים והקמעונות, כאשר תחומי העניין הם בין היתר:

 

  • פינטק, ארנק דיגיטלי, תקבולים ותשלומים;
  • ניבוי ועמילות מכס אוטומטית;
  • ניהול עומסים ותחזיות בשרשרת אספקה;
  • ניהול ואוטומציית מרלו"ג;
  • אופטימיזציית LAST MILE;
  • טכנולוגית איתור נפחים במטוסים ואוניות;
  • פתרונות טכנולוגיים OCR.

 

 

על הקול הקורא

 

מה אנחנו מחפשים?

אנו מעוניינים לבחון הצעות למיזמים טכנולוגיים, העומדים בתנאי הסף המפורטים בקול הקורא, לשם חיזוק היכולות העסקיות והטכנולוגיות של חברת הדואר.  ההצעות שיבחרו יוזמנו לבצע ניסוי/פיילוט עם דואר ישראל והצוותים המקצועיים התומכים, ויחד יבחנו ויגבשו את המודל העסקי ואת המוצר הרלוונטי לצרכי החברה.

 

מה אנו מציעים לכם?

לחברת הדואר שיתופי פעולה וקשרים רבים עם גורמים שונים, לרבות ארגונים עסקיים מקומיים ובינלאומיים, ארגונים ממשלתיים וציבוריים, פלטפורמות סחר מקוון גלובליות, וחברות דואר בינלאומיות ועוד.

לחברה הבנה רחבה בתחומי הרגולציה המקומית והבינלאומית שתאפשר לגופים שיחברו אליה הזדמנות לשיתוף פעולה וחשיפה עם רשת העמיתים תוך כדי יצירת ניסיון מעשי באקו סיסטם ישראלי. אנו מציעים שיתוף פעולה טכני ועסקי לסטארט אפים שיבחרו, ופלטפורמה רחבה ליצירת ניסויים והתנסות בתחומי הליבה של החברה וכל זה לטובת קידום ה-POC של המיזמים שיבחרו. ככל שרלוונטי, הצדדים יבחנו אפשרות לקבל מימון  מהרשות לחדשנות.

 

במסגרת הפיילוט החברה תציע:

גישה לתשתיות הדואר, לנתוני המערכות התפעוליות.

גישה למומחים מתחומים שונים (מוצר, שיווק, הנדסה, משפט, כלכלה, וכו').

חיבור לרשת קשרי הגומלין עם תאגידים וארגונים מקבילים בארץ ובחו"ל ועם גופים אקדמיים שונים.

 
קצת עלינו

חברת דואר ישראל היא חברת הלוגיסטיקה הגדולה בארץ וגוף הריטייל בעל הפריסה הרחבה ביותר בארץ, המונה מעל 1,300 נקודות שירות עם הציבור. החברה נמצאת בבעלות מלאה של המדינה, ומספקת שירותי דואר אוניברסליים לכלל הציבור, מדן ועד אילת, לרבות ביישובי הנגב ומעבר לקו הירוק.

 

דואר ישראל מציעה פלטפורמה עצומה בשלושה תחומי ליבה אשר להם סינרגיה עסקית ויכולת פיתוח ותמיכה בפתרונות ברמה הלאומית: סחר מקוון, בנק הדואר וקמעונאות.

 

בנק הדואר - הגוף הפיננסי הגדול בישראל עם כ-700 סניפים ברחבי הארץ. בנק הדואר מציע מגוון רחב של שירותים לכחצי מיליון לקוחות ומהווה פלטפורמה לאספקת שירותים פיננסיים רחבים. בין השירותים אותם הוא מספק: ניהול חשבון עו"ש, שירותי מט"ח, רכישת כרטיסים נטענים לשימוש בארץ ובחו"ל, שירותי העברות כספים בארץ ובחו"ל, הלוואות חוץ בנקאיות ועוד. בנק הדואר משמש גם כזרוע התשלומים של המדינה.

 

סחר מקוון - דואר ישראל היא החברה המובילה בישראל בתחום היבוא האישי מחו"ל, המציעה מגוון רחב של פתרונות  תומכי סחר מקוון, לוגיסטיקה ושירותים פיננסיים. בשנת 2019 מויינו וחולקו כ-68 מיליון חבילות על ידי חברת דואר ישראל. החברה מפעילה את מרכז הסחר המקוון, מרכז לוגיסטי ארצי לקליטת ומיון חבילות ומכתבים, המאפשר מיון, קליטה ושינוע דברי דואר וערוך לקלוט ולטפל בכ- 100 מיליון חבילות בשנה וממיין בממוצע כ- 300 אלף פריטים ביום.  כמו כן, מספקת פתרונות שילוח מגוון ללקוחות עסקיים בתחומי היבוא והיצוא, ובכלל זה משלוח פריטים, סחורות ומסמכים עסקיים בארץ ולכל רחבי העולם, וכן שירותי פרמיוםEMS  - דואר בינלאומי, הפועל בכ- 200 מדינות ומספק שירותי משלוח מהירים.

התחומים המגוונים בהם מטפלת  חברת הדואר מאפשרים לה להציע סל שירותים מלא ליבואן וליצואן בתחומי המיון, המסירה והשילוח כגון מעקב ממוחשב אחר משלוחים, מערכת ניהול יצוא, שירותי עמילות מכס, זאת בנוסף לטיפול ואיסוף משלוחים בתוך הארץ ולחו"ל, ותמיכה באמצעות המערכת הפיננסית ומערך הריטייל הרחב.

 

מערך הקמעונאות - לדואר את פרישת הריטייל הגדולה בישראל עם מעל 1,300 נקודות ברחבי הארץ ועשרות מליוני ביקורים בשנה. מערך זה מאפשר לכל לקוח לבצע מגוון רחב של שירותים במקום ובזמן שנוחים לו והוא בעל פוטנציאל עסקי רחב.

להורדת הקול קורא לחץ כאן